/
Aquesta assignatura forma part de la matèria de Projectes de Disseny Audiovisual i treballa sobre la recerca en disseny audiovisual, amb l’objectiu de detectar enfocs projectuals que ampliïn la capacitat per generar noves idees.
Els continguts s’elaboren a l’aula de taller a través d’exercicis específics de caràcter pràctic que permeten descobrir, afinar, o ampliar una mirada i uns àmbits d’interès propis, així com desenvolupar metodologies projectuals que posin a prova qualsevol intuïció conceptual.
L’objectiu final consisteix en l’elaboració d’un Avantprojecte que aglutini:
Una idea de projecte argumentant l’interès, necessitat, i viabilitat.
Recerca amb processos d’experimentació formal i tecnològica.
Recerca que defineixi un marc referencial conceptual, posicionant i direccionant la proposta.
Un imaginari audiovisual referencial adient al projecte.
Un prototip formal.
Tècniques d’identificació d’interessos propis:
– Dinàmiques d’anàlisi compartit de projectes propis
– Processos d’identificació d’interessos propis
Metodologies de recerca:
– Revisió de mètodes de recerca
– Experimentació i testeig de mètodes
– Elecció metodològica d’acord amb uns objectius definits
Processos de ideació de projectes:
– Tècniques de brainstorming
– Anàlisi de referències: visuals, conceptuals, textuals…
– Activitats d’ideació ràpida
– Tècniques de concreció
Preparació d’un avant-projecte:
– Revisió de les fases d’un projecte d’investigació en disseny
– Situar el projecte, d’acord amb el propi relat.
– Construir un relat propi en diàleg amb un marc referencial conceptual
– Escriptura de les parts en que ha de comptar un avant-projecte: paraules clau, introducció, motivació, objectius, metodologia,referències, escriptura del primer plantejament, documentació dels primers prototips/experimentacions, primeres conclusions.
– Documentació
– Tècniques de presentació en públic de projectes.
Els percentatges d’avaluació són el següents:
Regularitat de treball i participació a les dinàmiques de classe 5%.
Els treballs d’experimentació tecnològica seran individuals degut a la seva natura tècnica.
1. Exposició magistral professor
2. Visualització de videos i conferències
3. Anàlisi i exposició de material gràfic, pictogràfic…
4. Confecció de vídeos i/o materials audiovisuals
5. Estudi de cas, supòsit pràctic
6. Correcció/revisió d’exercicis i seguiment
Bàsica:
Muratovsky, G. (2016). Research for Designers. London: Sage.
Altres recursos complementaris:
Agarwal, M. 2013. Iconic Architecture: Projection Mapping Pop-up Books. [online]. Accessible a: http://issu.com/manasiagarwal/docs/mixed_reality_pop-up_books [Setembre 2014]
Figure53.com, 2014. Figure 53 presents: QLAB 3. [online] Accessible a: http://figure53.com [16 setembre 2014].
Projectorcentral.com, 2014. Projection Calculator Pro – Projector to screen distance. [online] Accessible a: http://www.projectorcentral.com/projection-calculator-pro.cfm [16 Setembre 2014]
Santacana, J. 2011. Manual de Museografia interactiva. Barcelona. Editorial TREA.
Vvvv, 2014. How to project on 3D Geometry. [online] Accessible a: http://www.vvvv.org/documentation/how-to-project-on-3d-geometry [16 Setembre 2014]
The Creators Project, (2015). The Creators Project | La tecnología y las mentes jóvenes más brillantes de la música, el arte, el cine y el diseño. [online] Available at: http://thecreatorsproject.vice.com/es [Accessed 29 Sep. 2015].
– Sap realitzar un procés d’experimentació formal, matèrica , tecnològica i sap extreure’ns conclusions sobre la seva aplicació en un projecte.
– Sap realitzar un avant-projecte argumentant l’interès , viabilitat, i motivacions per a realitzar-lo.
– Construeix, a través del registre, un marc referencial cultural, artístic, i estètic, des de què poder desenvolupar un projecte de disseny.
– Argumenta amb rigor un procés de recerca en disseny utilitzant metodologies variades.
– Utilitza els mitjans al seu abast per crear objectes de disseny transmèdia.