/
La finalitat d’aquesta assignatura és incentivar que l’estudiant entengui el rol del dissenyador contemporani com a agent transformador i prengui consciència de la responsabilitat social, política, i mediambiental que té. Ser dissenyador en l’actualitat va més enllà d’una funció estètica, si no que és també una activitat reflexiva. Per a què els estudiants puguin copsar i aplicar els coneixements adquirits en altres assignatures hauran de resoldre diferents reptes.
Els reptes proposats estan enfocats per a poder ser abordats des dels diferents àmbits del disseny, proposant també la hibridació entre mètodes, tècniques, àmbits, etc..
En aquesta primera assisgnatura projectual els professors valoraran tant la qualitat com la quantitat de la feina presentada pels alumnes. L’objectiu de valorar la quantitat és la de transmetre a l’alumne la necessitat d’un esforç metòtic i continuat, i allunyar la idea de que les bones idees apareixen de cop i volta.
Entenent que un projecte de diseny ha de demostrar tant un procés d’analisi (reflexió) i de síntesi (creació), a l’estudiant se’l valorarà en aquests aspèctes:
1) Ha definit correctament l’objectiu del projecte?
2) S’ha documentat sobre la temàtica tractada?
3) Ha tret conclusions pertinents sobre la temàtica?
4) Ha conceptualitzat la seva proposta seguint les conclusions prèvies de la fase d’anàlisi?
5) Ha seguit un procés d’iteració en la fase de formalització
5) Ha argumentat les seves desisions formals?
6) Ha realitzat un prototip?
En el cas d'una situació d'emergència sanitària que impliqui un nou confinament, la docència es traslladarà a la virtualitat en la seva totalitat i s'adequarà la metodologia a aquest nou context.
L’activitat formativa prioritaria serà la de generar sinèrgies de treball qualitatiu a classe, aportant de manera sistemàtica referents externs de totes les disciplines del disseny.
1.-Exposició magistral professor
2.- Visualització de videos i conferències
4.- Simulacres, jocs, dinàmiques, role play, dramatitzacions
5.- Confecció esquemes, presentacions gràfiques, mapes conceptuals, pòsters
6.- Anàlisi i exposició de material gràfic, pictogràfic…
7.- Debats, col.loquis, converses o grups de discussió
8.- Confecció de vídeos i/o materials audiovisuals
9.Construcció/elaboració de materials o productes
18.- Exposicions orals i defenses de projectes
21.- Discussions i comentaris de documents (audiovisuals, escrits, orals…)
23.- Recerca d’informació bibliogràfica, investigació documental
25.- Correcció/revisió d’exercicis i seguiment
27.- Confecció de portafolis, memòries, projectes, diaris reflexius
28.- Realització d’activitats o exercicis d’aplicació
Chaves, N. (2001). El oficio de diseñar. 1st ed. [Barcelona]: GG.
Jones, J. (1982). Metodos de diseño. 1st ed. Barcelona: Gustavo Gili.
Martínez, M. (2013). Metodología de investigación.
Seminari de recerca académica
Rispoli, R. (2013). La investigación científica.
Seminari de recerca académica
Ferrer, V., Carmona, M. & Soria, V., 2013. El Trabajo final de grado, guia para estudiantes , docentes y agentes colaboradores, Madrid: Editorial Mc Graw Hill.
Sorger, R., Udale, J. & Zelich, C., 2007. Principios básicos del diseño de moda 1st ed., Barcelona: Editorial Gustavo Gili.
Seivewright, S., 2008. Diseño e investigación 1st ed., Barcelona: Gustavo Gili.
Rom, J., 2002. Els fonaments del disseny Gràfic, Barcelona: Trípodos.