/
Treball pràctic amb diferents eines de producció i realització de vídeo i àudio orientades a la creació de continguts audiovisuals professionals.
Coneixement i aplicació dels fluxos de treball més adequats en la producció i postproducció de vídeo digital.
Creació d’un marc teòric i pràctic on s’aprofundeixi en el coneixement i l’ús de les eines de captura, edició i composició de vídeo i àudio digital.
La representació i la narració.
La posada en escena, la posada en quadre i la posada en sèrie.
Els models audiovisuals.
La captació de vídeo
La càmera. El sensor. Les lents. Els filtres.
Varietat focal, diafragma i profunditat de camp.
Rodar en croma.
La llum i la il·luminació
La temperatura de color. La direcció i la qualitat de la llum.
L’histograma.
Esquemes d’il·luminació bàsics.
Fonaments tècnics de vídeo digital
El cinema, la televisió i l’evolució de la imatge electrònica. El naixement del cinema digital.
Format i còdec. La transcodificació.
El muntatge com a operació intel·lectual
Corrents sobre el muntatge cinematogràfic.
Tipologies de muntatge.
To, ritme i narrativa.
El·lipsis i transicions
Edició no lineal amb Adobe Premiere Pro CC
Espai de treball. Configuració i preferències. Flux de treball: organització, transcodificació, importació, edició i exportació.
Creació de títols. Ús de transicions.
Creació d’efectes; escala, rotació, moviment, velocitat, durada.
Creació d’efectes; animació amb key frames, estabilitzador, croplines, croma.
El so a l’audiovisual
El valor narratiu i expressiu del so.
La captació de so directe.
Introducció a l’edició de so.
Els instruments d’avaluació que es faran servir per tal de qualificar l’alumnat són; qualificació de les pre-entregues i entregues de cada pràctica i els exercicis audiovisuals i valoració de la participació activa a les activitats teòriques i pràctiques.
No s’accepten pràctiques entregades fora de termini.
Percentatges d’avaluació
Pràctica I – Fals tràiler: 30%
Pràctica II – El testimonial: 30%
Pràctica III – La videocreació: 30%
Observació de la participació: 10%
En cas de nova emergència sanitària que impliqui confinament les activitats i les ponderacions de l’avaluació no s’alteraran. En cas que no es puguin fer presencialment, es traslladaran a la virtualitat.
Recerca individual i grupal.
Autoaprenentatge.
Treball col·laboratiu.
Pràctica audiovisual.
Exercicis a l’aula.
Exposició magistral.
Anàlisi audiovisual.
Lectures, escriptura i visionats.
Bibliografia bàsica
AUMONT, Jaques, BERGALA, Alain, MARIE, Michel i VERNET, Marc. Estética del cine. Espacio fílmico, montaje, narración, lenguaje. Barcelona: Paidós, 1983.
CARRASCO, Jorge. Cine y televisión digital. Manual técnico. Barcelona: Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona, 2010.
CASETTI, Francesco i DI CHIO, Federico. Cómo analizar un film. Barcelona: Paidós, 1991.
CHION, M. i FOLCH GONZÁLEZ, E. El sonido. Barcelona: Paidós, 1999.
Bibliografia complementària
BORDWELL, David i THOMPSON, Kristin. El arte cinematográfico. Barcelona: Paidós, 1995.
FERNÁNDEZ, F. i MARTÍNEZ, J. Manual básico de lenguaje y narrativa audiovisual. Barcelona: Paidós, 2003.
GAUDREAULT, André i JOST, François. El relato cinematográfico. Barcelona: Paidós, 1995.
LLORENS, Vicente. Fundamentos tecnológicos de vídeo y televisión. Barcelona: Paidós, 1995.
MILLERSON, Gerald. Cómo utilizar la cámara de vídeo. Barcelona: Gedisa Editorial, 1998.
Recursos Web
Philip Bloom (2023). Philip Bloom Blog. Recuperat de <http://philipbloom.net/blog/> el 22/09/2023.
Adobe (2023). Formación Premiere Pro. Recuperat de <https://creativecloud.adobe.com/es/learn/app/premiere-pro> el 22/09/2023.
Vimeo (2023). Vimeo Video School. Recuperat de <https://vimeo.com/blog/category/video-school> el 22/09/2023.
Vimeo (2023). Directrices de compresión de video y audio. Recuperat de <https://help.vimeo.com/hc/es/articles/12426043233169-Directrices-de-compresi%C3%B3n-de-video-y-audio> el 22/09/2023.
Capta imatges i sons de qualitat tècnica i expressiva mitjançant diferents càmeres de vídeo i sistemes d’enregistrament d’àudio.
Realitza muntatges de vídeo de projectes audiovisuals amb diferents eines d’edició.
Aplica els fluxos de treball més adequats en la captació, transcodificació, compressió, edició i postproducció de vídeo i àudio digital.
Desenvolupa noves solucions teòriques i pràctiques, tant en l’àmbit acadèmic com el tècnic, dins del camp del disseny audiovisual.