/
Es convida a tots alumnes de qualsevol itinerari a inscriure’s a aquesta assignatura si volen desenvolupar projectes amb les tecnologies com:
Tecnologia interactiva o generativa, programació, electrònica, instal·lacions, IA, wearables/moda interactiva, desenvolupament web interactiu, intreacció de cos sencer, interacció amb objectes, arts escèniques augmentades, VR, AR, realitats mixtes, reconeixement d’imatge, dispositus tecnològics crítics, mapping i qualsevol aplicació experimental o avançada de la tecnologia.
Els continguts de l’assignatura s’aniran adaptant als interesos dels alumnes inscrits en base a: tecnologia interactiva o generativa, programació, electrònica, instal·lacions, IA, desenvolupament web interactiu, intreacció de cos sencer, interacció amb objectes, arts escèniques augmentades, VR, AR, realitats mixtes, reconeixement d’imatge, dispositus tecnològics crítics, mapping i qualsevol aplicació experimental o avançada de la tecnologia.
• Lliuraments d’exericis realitzats a classe (Avalució contínua): 35%
• Projecte final i documentació: 60%
• Participació: 5%
Es proposaran pràctiques de cada tema treballat a classe que es puntuaran amb criteris pròpis de cada pràctica.
Els conceptes que s’explicaran i els continguts de l’assignatura, s’aniran generant segons els interesos dels alumnes inscrits, havent la possibilitat crear tallers intensius de diferents eines que es detectin comuns a diferents projectes o que els alumnes vulguin apendre.
– Assignatura en format taller
– Visualització de videos i conferències
– Confecció esquemes, presentacions gràfiques, mapes conceptuals, pòsters
– Anàlisi i exposició de material gràfic, pictogràfic…
– Debats, col.loquis, converses o grups de discussió
– Tallers específics sobre eines tecnològiques
– Disseny, planificació i/o desenvolupament de propostes d’intervenció/investigació
– Exposicions orals i defenses de projectes
– Correcció/revisió d’exercicis i seguiment
– Confecció de portafolis, memòries, projectes, diaris reflexius
Bibliografia bàsica:
Garrand, T.P., 1997. Writing for multimedia: entertainment, education, training, advertising, and the World Wide Web. Boston : Focal Press.
Garrett, J.J., 2002. The Elements of user experience: user-centered design for the web. Indianapolis (Ind.) : New Riders.
Jenkins, H., 2006. Convergence culture: where old and new media collide. New York: New York University Press.
Landow, G.P., 1997. Teoría del hipertexto. Barcelona: Paidós.
Laurel, B., 1993. Computers as theatre, Reading (Mass.) [etc.]: Addison-Wesley.
Manovich, L., 2001. The Language of new media. Cambridge, Mass: MIT Press.
Murray, J.H., 2012. Inventing the medium : principles of interaction design as a cultural practice. London: MIT Press.
Norman, D.A. & Norman, D.A., 2002. The Design of everyday things. New York: Basic Books.
Packer, R. & Jordan, K., 2002. Multimedia: from Wagner to virtual reality. New York [etc.]: Norton.
Recursos Tècnics:
Processing References. [online] Available at: http://processing.org/reference [Accessed 2019].
Processing Tutorials. [online] Available at: http://processing.org/tutorials [Accessed 2019].
Openprocessing. [online] Available at: http://openprocessing.org [Accessed 2019].
Reas C., Fry B. 2007. Processing: A Programming Handbook for Visual Designers and Artists. MIT Press.
Shiffman D. 2008. Learning Processing: A Beginner’s Guide to Programming Images, Animation, and Interaction. Morgan
Arduino, Tutorials [online] https://www.arduino.cc/en/Tutorials
Arduino, Tutorials [online] https://www.luisllamas.es/tutoriales-de-arduino/
Es tracta d’un aprenentage mentoritzat per projecte. Els conceptes que s’explicaran i els continguts de l’assignatura, s’aniran generant segons els interesos dels alumnes inscrits, havent la possibilitat crear tallers intensius de diferents eines que es detectin comuns a diferents projectes o que els alumnes vulguin apendre.
Es pot focalitzar al TFG o a un projecte propi que vulgui desenvolupar l’alumne pel seu portfoli personal o professional.