Grau en Disseny

/

2024/2025

Animació Digital III

Professor/a:Xavier Maixenchs Bobé

Sinopsi

Crear un espai per a generar continguts audiovisuals a partir d’entorns 3D, interactivitat, tractament de video en temps real i tècniques audiovisuals provinents del món del cinema i televisió. Experimentar amb aquestes eines per tal de crear narratives allunyades de formats convencionals.

Objectius de l'assignatura

Crear un espai per a generar continguts audiovisuals a partir d’entorns 3D, interactivitat, tractament de video en temps real i tècniques audiovisuals provinents del món del cinema i televisió. Experimentar amb aquestes eines per tal de crear narratives allunyades de formats convencionals..
Introduïr-nos en Unreal Engine i d’altres motors gràfics per a la generació de contingut audiovisual i interactiu, dedicat a la creació de peces de cinema, videoclips, Lives, simulació i formats provinents d’altres mencions creatives. Testejar últimes tecnologies i plugins relacionats.
Adquirir eines específiques de control analògic i digital en temps real. Entendre els protocols y utilitzar-los com a eines modificadores per a realització de peces audiovisuals irrepetibles.
Participar en un procés complert de Producció Virtual passant per cadascún dels passos necessaris per a la realització professional en directe.
Obtenir els recursos necessaris per a poder cercar informació relacionada amb les eines donades per a la creació de contingut professional en l’àmbit desitjat.

Relació de continguts

  • Realitat Virtual
  • Animació Gaming en 3a Persosna
  • Eines de Control en Temps Real
  • Producció Virtual

Activitats d'Avaluació

Observació de la participació, Seguiment del treball realitzat, Realització de treballs o projectes, Presentació de projectes

Criteris específics

La valoració específica de projectes i exercicis es realitzarà segons el següent criteri:

– 30% Participació i Procés realitzat a l’aula i fora aula

– 20% Investigació i Recerca autònoma

– 50% Entrega de projectes

En total es realitzaran entre 3 i 4 exercicis específics:

– 30% Entrega 1

– 30% Entrega 2

– 40% Entrega Final

Per tal de tenir dret a avaluació és obligatori e imprescindible:

– La puntualitat, assistència, realització i presentació tant del projecte final com de la totalitat dels exercicis específics.

Metodologies docents

Sessions de treball amb tot el grup classe, Sessions de tutories individual, Sessions de tutories en grup, Sessions de treball autònom individual

Altres metodologies docents

 
El cas d’una situació d’emergència sanitària que impliqui nou confinament, la docència es traslladarà a la virtualitat en la seva totalitat i s’adequarà la metodologia a aquest nou context.  En la mateixa línia, se substituiran totes les activitats experimentals i/o pràctiques.
 

Activitats formatives

Exposició magistral professor

Confecció de vídeos i/o materials audiovisuals

Qüestionaris i/o aplicatius i programes d’autoentrenament

Anàlisi i contrastació de dades o processos

Correcció/revisió d’exercicis i seguiment

Activitats pràctiques/ laboratori

Realització d’activitats  o exercicis d’aplicació

Bibliografia

Murray, Janet H., 2003. Hamlet on the Holodeck. New York: The Free Press

FidelBuikaCroma
Titulació:Grau en Disseny
Curs:4rt
Semestre:
Crèdits ECTS:6
Codi Assignatura:GDVA04
Tipus:Optativa
Matèria:Animació Digital
Dept. de coordinació:Itinerari d’Audiovisual
Recomanacions
Assignatures prèvies recomanades:
Assignatures posteriors recomanades:
Darrera actualització: set. 6, 2024

Competències:

Competencies generals
CG1 . Exercir la professió des de la pràctica creativa i el compromís ètic per desenvolupar propostes professionals de qualitat que aportin innovació i contribueixin al benestar i a la transformació social.

Competències bàsiques
CB1. Que els estudiants hagin demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea destudi que parteix de la base de leducació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es recolza en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l’avantguarda del camp d’estudi.
, CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d’una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l’elaboració i la defensa d’arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d’estudi.
Competències transversals
CT4. Mostrar habilitats per a l’exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa ja sigui en entorns presencials com virtuals, mitjançant l’ús informàtic i informacional de les TIC.
, CT6. Emprar diferents formes de comunicació tant orals com escrites o audiovisuals, tant en llengua pròpia com estrangera, amb correcció en l’ús, la forma i el contingut.
Competències específiques
CE5. Dominar les tècniques de representació gràfica, les eines de representació digital, així com els llenguatges expressius i la producció formal manual específics dels diferents àmbits del disseny per poder-les aplicar de forma coherent als processos d’ experimentació, de desenvolupament , de realització i de presentació dels projectes professionals.
, CE7. Considerar les propietats i el comportament dels materials propis dels diferents àmbits dels disseny, per tal de poder-los emprar a nivell professional en les produccions pròpies amb sensibilitat estètica i responsabilitat social i mediambiental.
, CE8. Dominar l’ús dels codis de comunicació estètics i simbòlics, així com el llenguatge específic del disseny, per tal d’adequar la intenció comunicativa del projecte proposat a la percepció real de l’usuari.
, CE9. Resoldre projectes de disseny que aportin solucions alternatives i proposin millores, atenent a condicionants de funcionalitat i viabilitat, que permetin respondre amb antelació a problemàtiques o situacions de canvi, amb una producció formal de nivell professional.

Resultats d'aprenentatge:

 Conèixer referents de 3D aplicats a nous mitjans, des de convencionals fins a més experimentals.

Conèix recursos d’investigació, aprenentatge i comunitats de desenvolupadors

Aplica eines de fàbricació real partint d’una peça 3D digital i explora possibilitats d’aplicacions en aquesta

Importa i tracta continguts treballats en altres àrees per a un nou entorn en Realtime

Crea noves narratives a partir de l’experimentació en Producció Virtual

Dissenya intervencions que atenen a necessitats de l’àmbit de forma multidisciplinar