/
Aproximació als models i formes d’expressió audiovisuals contemporànies.
Treball pràctic amb diferents eines de producció i realització de vídeo i àudio orientades a la creació de continguts audiovisuals professionals.
Coneixement i aplicació dels fluxos de treball més adequats en la producció i postproducció de vídeo digital.
Creació d’un marc teòric i pràctic on s’aprofundeixi en el coneixement i l’ús de les eines de captura, edició i composició de vídeo i àudio digital.
La realització audiovisual
La posada en escena i la posada en quadre.
El punt de vista.
La composició.
El camp i el fora de camp.
La continuïtat.
L’eix.
El so a l’audiovisual
El so com a fenòmen físic.
El valor narratiu i expressiu del so.
Captació de so directe.
Creació de foleys.
Edició d’àudio digital.
La ficció
El pacte ficcional.
Els gèneres en la ficció contemporània.
Relacions entre cinema i literatura.
Hibridacions i mestissatges de la ficció.
El documental
El cinema del real i la no-ficció.
Modalitats de representació documental.
El documental creatiu.
Hibridacions i mestissatges del documental.
L’experimental
Experimentació, innovació i avantguardes.
Tècnica, format i materialitat.
L’experimentació i l’audiovisual expandit
Hibridacions i mestissatges del documental.
El muntatge i l’edició
La posada en sèrie.
Objectius del muntatge.
Tipologies de muntatge.
El·lipsis i transicions.
Etapes de la postproducció.
Edició no lineal amb Adobe Premiere Pro CC
Anidificació.
Proxys.
Manipular la velocitat.
Aplicar efectes i filtres: estabilitzador i croma.
La mescla d’àudio.
Els instruments d’avaluació que es faran servir per tal de qualificar l’alumnat són; qualificació de les pràctiques i els exercicis audiovisuals i valoració de la participació activa a les activitats teòriques i pràctiques, ja siguin presencials o virtuals.
No s’accepten pràctiques entregades fora de termini.
Percentatges d’avaluació:
Pràctica I – Premi Fundació Joan Miró: 30%
Pràctica II – Curtmetratge narratiu: 30%
Pràctica III – L’assaig fílmic: 30%
Actitud i participació: 10%
En cas de nova emergència sanitària que impliqui confinament les activitats i les ponderacions de l’avaluació no s’alteraran. En cas que no es puguin fer presencialment, es traslladaran a la virtualitat.
Recerca individual i grupal
Autoaprenentatge
Treball col·laboratiu
Pràctica audiovisual
Exercicis a l’aula
Exposició magistral
Anàlisi audiovisual
Lectures, escriptura i visionats
Bibliografia bàsica
AUMONT, Jaques, BERGALA, Alain, MARIE, Michel i VERNET, Marc. Estética del cine. Espacio fílmico, montaje, narración, lenguaje. Barcelona: Paidós, 1983.
CASETTI, Francesco i DI CHIO, Federico. Cómo analizar un film. Barcelona: Paidós, 1991.
CHION, Michel. L’audio-vision. París: Éditions Nathan, 1990.
BORDWELL, David i THOMPSON, Kristin. El arte cinematográfico. Barcelona: Paidós, 1995.
Bibliografia complementària
BEAUCHAMP, Robin. Designing sound for animation. Boston: Focal Press, 2005.
CERDÁN, Josetxo i TORREIRO, Casimiro (ed.). Documental y vanguardia. Madrid: Cátedra, 2005.
GUARDIOLA, Ingrid (2015). La Imagen dialéctica en el audiovisual found footage: un hiperarchivo de conceptos visuales.
GAUDREAULT, André i JOST, François. El relato cinematográfico. Barcelona: Paidós, 1995.
GUSTEMS, Josep. Música y sonido en los audiovisuales. Barcelona: Publicacions i Edicions Universitat de Barcelona, 2012.
LABRADA, Jerónimo. El sentido del sonido. Barcelona: Alba, 2009.
NICOLS, BILL. La representación de la realidad. Barcelona: Paidós, 1997.
Recursos Web
Adobe (2020). Adobe TV. Recuperat de <http://tv.adobe.com/> el 28/09/2020.
Vimeo (2020). Cameras & Techniques. Recuperat de <https://vimeo.com/categories/cameratechniques> el 28/09/2020.
Vimeo (2020). Instructionals. Recuperat de <https://vimeo.com/categories/instructionals> el 28/09/2020.
Motionographer (2020). Motionographer. Recuperat de <http://www.motionographer.com/> el 28/09/2020.
Aplica els fluxos de treball més adequats en la captació, transcodificació, compressió, edició i postproducció de vídeo i àudio digital.
Capta imatges i sons de qualitat tècnica i expressiva mitjançant diferents càmeres de vídeo i sistemes d’enregistrament d’àudio.
Realitza muntatges de vídeo de projectes audiovisuals amb diferents eines d’edició en projectes de complexitat mitja/alta.
Desenvolupa noves solucions teòriques i pràctiques, tant en l’àmbit acadèmic com el tècnic, dins del camp del disseny audiovisual.